Debiutujący na rynku w 1991 roku Volkswagen Golf III został zaprojektowany przez zespół pod przewodnictwem Herberta Schäfera. Model ten wprowadził wiele nowości w segmencie C, w tym pierwszy sześciocylindrowy silnik oraz turbodiesel z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Opracowano również wariant kombi tej generacji. Do 1997 roku wyprodukowano 4,83 mln egzemplarzy Golfa III. Volkswagen stworzył również ekstremalną wersję A59 z turbodoładowanym silnikiem o mocy 275 KM, która ostatecznie nie trafiła do seryjnej produkcji. Powstała także elektryczna wersja – Golf CitySTROMer, z około 250 wyprodukowanymi egzemplarzami. Dwie wcześniejsze generacje Golfa odniosły wielki sukces komercyjny, dlatego od Golfa III oczekiwano równie dużo. Model ten również zaskoczył, wprowadzając innowacje takie jak  sześciocylindrowy silnik VR6, tempomat, katalizator utleniający do silników wysokoprężnych oraz boczne poduszki powietrzne. W 1996 roku ABS stał się standardem. W 1991 roku, tuż po otwarciu nowej fabryki w pobliżu Zwickau, Golf III zyskał tytuł Car of The Year. W 1993 roku pojawiły się nowe wersje: Golf Cabriolet, Syncro (4x4) oraz Variant. W 1996 roku, z okazji 20-lecia GTI, zaprezentowano nową wersję z silnikami 2.0 8 i 16 V. Sedan oparty na Golfie III nosił nazwę Vento. W ofercie pojawiły się silniki benzynowe od 1.4 do 2.8 VR6 i diesle od 1.9. GTI od początku posiadało silnik 2.0, a w 1996 roku wprowadzono wersję z silnikiem wysokoprężnym. W 1992 roku zaprezentowano Vento, a w 1993 roku – pierwsze kombi. W 1996 roku wprowadzono boczne poduszki powietrzne. Produkcja trzeciej generacji zakończyła się w 1997 roku po wyprodukowaniu 4,8 mln egzemplarzy. Golf III był dostępny w wielu wersjach specjalnych, w tym Joker, Rolling Stones i Bon Jovi. Wersja Ecomatic miała zautomatyzowaną skrzynię biegów, a CitySTROMer był modelem elektrycznym. Wśród silników dominowały jednostki benzynowe od 1.4 do 2.8 VR6 oraz diesle, w tym pierwszy w segmencie C TDI

 

Dane techniczne Volkswagena Golfa III z 1991 r.
Nadwozie: trzy- i pięciodrzwiowy hatchback, długość 4020 mm, szerokość 1695 mm, wysokość 1425 mm, rozstaw osi 2475 mm, masa własna 1000-1030 kg
Wnętrze: pięcioosobowe, składana tylna kanapa, bagażnik o pojemności 320 l
Silnik: benzynowy, czterocylindrowy, o poj. 1,4 l o mocy 60 KM
Napęd: na przednie koła, cztero- lub pięciobiegowa manualna skrzynia biegów
Prędkość maksymalna: 157 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h: 16,7 s.

 

Historia Volkswagena Golfa III:
1991
Debiut Golfa III
Golf VR6 – po raz pierwszy w kompaktowym aucie pojawia się sześciocylindrowy silnik
W zestawie wskaźników pojawia się kontrolka przypominająca o przeglądzie
W odmianach z silnikami Diesla pojawia się katalizator utleniający
W produkcji stosowane są lakiery wodnorozpuszczalne
1992
Pojawiają się czołowe poduszki powietrzne
Debiutuje Vento – czterodrzwiowa odmiana VW Golfa III
1993
Na rynku pojawia się Golf Variant – to pierwsze kombi zbudowane na kompaktowym Volkswagenie
Debiutuje druga generacja Golfa Cabriolet
Na rynku pojawia się Golf Syncro
Pierwszy turbodiesel z wtryskiem bezpośrednim (TDI) w samochodzie kompaktowym
1994
W czerwcu zjechał z taśmy piętnastomilionowy egzemplarz
1995
Pierwszy wolnossący diesel z wtryskiem bezpośrednim (SDI)
1996
Volkswagen wprowadza specjalną odmianę Golfa GTI na 20-lecie modelu
Seryjne boczne poduszki powietrzne w odmianie Family, opcja w pozostałych wersjach
Seryjny system ABS
1997
Zakończenie produkcji Golfa III

 

Historia modelu trwała od debiutu w 1991 roku po zakończenie produkcji w 1997 roku.

 

https://vw-press.pl/komunikat-prasowy,33317,volkswagen-golf-iii-%E2%80%93-kolejny-etap-ewolucji--tym-razem-pod-znakiem-poprawy-poz.html#komunikat

auto-golf

Volkswagen Golf III – kolejny etap ewolucji, tym razem pod znakiem poprawy poziomu bezpieczeństwa.

23.04.2024 Zespół GetAuto.pl